ایوار

معرفی خدمات آژانس مسافرتی ایوار

ایوار

معرفی خدمات آژانس مسافرتی ایوار

سفری به دنیای فرهنگ و هنر در پایتخت اسپانیا، مادرید

سلامتی شماست و تاکید می‌کنیم که در حال حاضر، بهترین واکسن، در دسترس‌ترین آن است و هر شهروند باید در اسرع وقت نسبت به دریافت واکسن‌های معتبر اهتمام ورزند. بنابراین قبل از اینکه به فکر سفر باشید، باید به سلامتی خود اهمیت بدید. توصیه ما این است که تا بهبود شرایط کرونایی، حتما واکسن خود را تزریق کنید و برای سفر کردن کمی بیشتر منتظر بمانید. اگر درباره شرایط واکسیناسیون و امکان شرکت در تور اروپا سوال دارید، با آژانس مسافرتی ایوار به شماره ۰۲۱۹۱۰۰۹۱۰۰ تماس حاصل نمایید تا از آخرین اخبار مرتبط با سفر و ویزای شینگن مطلع شوید.

علاوه‌بر چهار واکسن ذکر شده، سازمان بهداشت جهانی دو واکسن سینوفارم و سینوواک را نیز تایید کرده است اما فقط بعضی از کشورهای اروپایی این دو واکسن را می‌پذیرند. با اینکه کشورهای مانند فرانسه و ایتالیا این دو واکسن را برای ورود گردشگران نمی‌پذیرند، چند کشور اروپایی با توجه به مورد تایید بودن واکسن‌ها توسط سازمان بهداشت جهانی، مسافران را می‌پذیرند و ویزای توریستی صادر می‌کنند. با توجه به قشر وسعی از ایرانیان با واکسن سینوفارم واکسینه شده‌اند، می‌توانند بدون دغدغه به فکر شرکت در تور اسپانیا یا سفر به طبیعت زیبای سوئیس باشند.

چهار واکسن فایزر، مدرنا، جانسون و استرازنکا علاوه‌بر تاییده سازمان جهانی بهداشت، توسط آژانس دارویی اروپا نیز مورد تایید قرار گرفته‌اند بنابراین اگر یکی از این چهار واکسن را تزریق کرده‌باشید، می‌توانید به عنوان مسافر به تمامی کشورهای اروپایی سفر کنید. در بین کشورهای اروپایی بعضی از کشورها ورود توریست را فقط مشروط بر دریافت این چهار واکسن می‌دانند، برای مثال اگر بخواهید در تور فرانسه شرکت کنید، در حال حاضر باید یکی از این چهار واکسن را دریافت کرده باشید و ۱۴ روز از تزریق دوز دوم واکسن شما گذشته باشید. از بین این واکسن‌ها، فقط استرازنکا در ایران وارد و تزریق شده‌ است.

تصور غلطی که بسیاری از مسافران دارند 

این است که آژانس‌های گردشگری به علت دریافت سود بیشتر، اقدام به دریافت ضمانت بازگشت می‌نمایند تا با سپرده کردن هزینه در مدت زمان سفر مسافر، از سودهای جانبی منفعت کسب کنند اما نکته اینجاست که مسافران برای یک سفر مانند تور اسپانیا، هزینه بازگشت را به حساب آژانس مسافرتی واریز نی‌کنند بلکه این مبلغ در حساب بانکی خودشان بلاک خواهد شد تا زمانی که از مسافرت بازگردند.

نکته دیگر آن که ضمانت بازگشت نسبت به شرایط و مدارک متقاضی متغیر است و برای تمامی مسافران یکسان نیست. با توجه به مدارک شغلی و درامدی یک مسافر، ممکن است ضمانت بازگشت بالاتر یا پایین‌تری نسبت به همسفر خود در یک تور نزد آژانس قرار دهد.

علاوه‌بر هزینه‌های جاری تورهای مسافرتی، مشکل دیگری که گریبان‌گیر مسافران اروپا است، هزینه ضمانت بازگشت است. ضمانت بازگشت، هزینه یا اسنادی است که آژانس مسافرتی جهت تضمین بازگشت مسافران دریافت می‌کند. اما چرا آژانس‌ها این هزینه را دریافت می‌کنند؟

به علت دشواری دریافت ویزای شینگن و امکان ریجکتی بسیار بالا، مسافران باید ترجیحاً برای سفر تفریحی، در قالب گروه برای دریافت ویزا و سفر اقدام نمایند. آژانس‌های مورد اعتماد سفارتخانه‌ها با توجه به حسن سابقه و فعالیت حرفه‌ای آژانس، نسبت به صدور ویزای توریستی برای مسافران اقدام می‌نمایند. در صورت بروز هرگونه مشکل مانند عدم بازگشت مسافر از کشور مقصد، تمام مسئولیت‌ها برعهده آژانس مسافرتی است و امکان قطع همکاری از جانب سفارت‌خانه بسیار بالاست. به همین علت، آژانس‌های مسافرتی مورد تایید سفارت ناچار به دریافت ضمانت بازگشت از مسافران است تا بتواند به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهد.

با توجه به ثبات قیمت‌ها در کشورهای اروپایی، قیمت ارزی تورها افزایش اندکی داشته و تغییر چشمگیری نداشته است اما اختلاف بالای نرخ برابری ریال و یورو، باعث افزایش قیمت سفرهای خارجی شده است. قیمت یورو در زمستان ۹۸ (آغاز همه‌گیری بیماری کرونا) حدود ۱۳ هزارتومان بود و امروز در آبان ۱۴۰۰ به بالای ۳۱ هزارتومان رسیده است. همین امر باعث شده است که یک تور فرانسه در هتل ۵ ستاره همراه با پرواز، هتل، بیمه مسافرتی، گشت و راهنمای فارسی‌زبان؛ بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان باشد.

علاوه‌بر واکسن‌های استرازنکا و سینوفارم، واکسن‌های دیگری مانند اسپوتنیک، بهارات و برکت تزریق شده‌اند. متاسفانه این واکسن‌ها هنوز مورد تایید سازمانی بهداشت جهانی نیستند. حتی با وجود صدور مجوز اضطراری اسپوتنیک، در شهریورماه این مجوز به علت عدم بازدید از کارخانه تولید واکسن در روسیه (و نه به علت موثر نبودن یا عوارض آن) متوقف شد. بخش اعظمی از کادر درمان ایران با واکسن اسپوتنیک واکسینه شده‌اند وبسیاری دیگر علاوه بر این واکسن روسی، از واکسن هندی بهارات و واکسن ایرانی برکت استفاده کرده‌اند. این افراد متاسفانه در حال حاضر امکان سفر و شرکت در تور اروپا را ندارند.

منبع: نصر بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد